سخنان بزرگان در مورد تمدن ایران
نوشته شده توسط : نگار محبی

سخنان بزرگان در مورد تمدن ایران

iran 7000 saleکلمان هوار خاورشناس مشهور فرانسوی:

در زمان شاهنشاهی شاپور دوم (ذوالاکتاف) مسیحیانی که کلیسای ارتودوکس مرتد خطاب می شدند و زندگی را برایشان سخت کرده بود، به دربار ایران پناهنده شدند و شاهنشاه یک زندگی عادی با مستمری برای آنان در نظر گرفت و در ایران مستقر شدند. او در نبردی سخت ژولین امپراتور روم را شکست داد و او را مجبور کرد به دلیل خسارت های که به شهرهای ایران زده است خسارت بدهد و معاهده صلحی با وی امضا نمود.

 


اوژن فلاندن مورخ فرانسوی:

در بنا کردن پرسپولیس (تخت جمشید) ۲ عامل وجود داشته است دست پرقدرت بشر و مهارت استاد. این در تصاویر غول پیکر پادشاهان و نمادهای ملی ایرانیان آشکار است. شک ندارم که باستان شناسان این نکته را اثبات کرده اند. تخت جمشید در بین آثار باستانی جهانی اهمیت ویژه ای دارد. زیرا هرکس با دیدن آن مات و مبهوت می شود. هر چه در تخت جمشید است سرمشقی برای استادان امروزی است.

دکتر ریچارد فرای:

ویرانه های تخت جمشید با کاخ های پارسه نشانه های هنر شگفت جهان باستان است. ویرانه های این عظمت به راستی انسان را مبهوت خودش می کند. چه برسد به زمانی که این کاخ های ایرانیان با سنگ های قیمتی و سربازان پادشاهی و ستون های عظیم پابرجا بوده است.

دکتر کریستی ویلسن:

هنر هخامنشی را به جرات می توان گفت تا کنون در صنایع آسیا نظیر آن پیدا نشده است. با این که از معماری های گذشتگان از کشورهای اطراف الهام می گرفته اند ولی در هنر و سنگ تراشی هخامنشی استقلال و سبک معماری نوینی دیده می شود که روح کاملا ایرانی در آنان دمیده شده و کاملا شرقی است. اسبان ایرانی که تراشیده شدند به مراتب از اسب های تراشیده شده آشوریان با شکوه تر است و روح تربیت و اهلی بودن حیوانات در آنان دیده می شود.

آلبر شاندور:

شاهنشاهی ایران که پایه گذار او کورش بزرگ است به هیچ وجه بر اساس خشنونت پی ریزی نشد. بلکه وارون آن درست است زیرا با رعایت حقوق مردمان پایه گذاری شد.

هانری بر دانشمند فرانسوی در کتاب تمدن ایران باستان می نویسد

این پادشاه بزرگ (کورش هخامنشی) وارون سلاطین قسی ‌القب و ظالم بابل و آشور بسیار دادگر و بخشنده و مهربان بود زیرا اخلاق روح ایرانی اساسش تعلیمات زردشت بوده. به همین سبب بود که شاهنشاهان هخامنشی خود را مظهر صفات (خشترا) می شمردند و همه قوا و اقتدار خود را از خدواند دانسته و آن را برای خیر بشر و آسایش و سعادت جامعه انسان صرف می ‌کردند

کنت کورث می نویسد:

طلاهای انباشته شده و پارچه های زینتی و اثاثیه نفیس ایرانی در شهر سلطنتی پارسه خارج از حد و حساب بوده است و به همین دلیل هتا بر سر تخلیه آن توسط غارتگران (اسکندر گجستک) جدل های بسیاری رخ داد.

ادوراد براون:

در پنجره های کاخ پرسپولیس یکی از سنگ ها را دیدم که در مقابل نور خورشید همچون شیشه می درخشد. با دیدن این صحنه متاثر شدم. زیرا پس از گذشت ۲۱۰۰ سال از ویرانی این کاخ توسط اسکندر با این که کسی نبوده تا سنگ ها را صیقل دهد ولی با این همه هنوز همچون آینه درخشش دارد.

پیر لوتی نویسنده مشهور فرانسوی:

کاخ های شاهنشاهی تخت جمشید یا پارسه یکی از عجایب دنیای قدیم بوده است و با اهرام مصر از حیث غرابت برابری می کند. تمام کتیبه های موجود در این کاخ ها با انسان سخن می گوید و درس عبرتی برای آیندگان است.

آلبر شاندور نویسنده کتاب مشهور کورش بزرگ:

پارسی ها با کمک و یاری رساندن یکدیگر و به یاری پادشاهان مقتدر خود عظمت و شکوهی را در تاریخ به جای گذاشته اند که نشانه نبوغ و نژاد پاک آنان است. نژادی که حماسه آنان را همچون آفتابی در تاریکی نشان می دهد. آنان درخششی در جهان از خود به جای گذاشته اند که برای آیندگان نیز خواهد ماند.

بارتلد خاورشناس مشهور روسی:

دولت شاهنشاهی ایران نخستین دولت در جهان بوده است که توانست اسیران را عفو کند و با کشورهای مسخر شده با عدالت رفتار کند و حکومت های منظم تر از گذشته برای آنان به ارمغان بیاورد. برخی این رفتار انسان دوستانه آنان را حاکی از نفوذ دین در دولت پادشاهی آنان می دانند ولی مادها نیز مذهبی بودند ولی هیچ وقت نتوانستند این قوانین انسان دوستانه و حقوق بشری را رعایت کنند. ایرانیان همچون رومیان که امپراتور روم بوده اند امپراتور آسیا بودند. به جرات می توان گفت که گسترش معلومات ادبی و علمی یونانیان که در کتب خود از آن سخن گفته اند تنها در زیر سایه فتوحات ایران و تمدن کهن آن حاصل شده است.

پرفسور ژرژ کامرون استاد خطوط کهن باستان:

کاخ ها و نبشته های پرافتخار تخت جمشید یکی از شاهکارهای عالی بشر است که توسط داریوش بزرگ و فرزندش خشیارشا بنا نهاده شد. پلکان و ستون های با شکوه آن در خور ستایش است.

سرپرسی سایکس:

خوش زبانی او از پاسخی که در داستان رقص ماهیان به یونانیان داده است آشکار است. مطالب کتاب مقدس (تورات) و نوشته‌های یونانی و سنت های ایرانی همه همداستانند که کورش باستانی سزاوار لقب بزرگ بوده است. مردم او را دوست می داشتند و «پدر» می خواندند. ما نیز می توانیم بدان ببالیم که نخستین مرد بزرگ آریایی {اینجا اندیشه‌اش هندواروپایی است زیرا تنها شاخه‌ هندوایرانی گروه هندواروپایی است که آریایی خوانده می شود} که سرگذشت بر تاریخ روشن است٬ صفاتی چنان عالی و درخشان داشته است.

سرپرسی سایکس پس از دیدار از آرامگاه شاهنشاه کورش بزرگ:

من خود سه بار این آرامگاه را دیدار کرده‌ام، و توانسته‌ام اندک تعمیری نیز در آنجا بکنم، و در هر سه بار این نکته را یادآورده شده ام که زیارت آمارگاه اصلی کورش، پادشاه بزرگ و شاهنشاه جهان، امتیاز کوچکی نیست و من بسی خوشبخت بوده‌ام که به چنین افتخاری دست یافته‌ام. به راستی من در گمانم که آیا برای ما مردم آریایی (هندواروپایی) هیچ بنای دیگری هست که از آرامگاه بنیادگذار دولت پارس و ایران ارجمندتر و مهم تر باشد.»

استرابون جغرافی دان نامی:

سرنوشت ایرانیان با حکومت پادشاهیشان چنان بود که در نزد یونانیان نامورترین ملت های بیگانه محسوب می شدند.

کرنمان در کتاب تاریخ جهانی حوزه مدیترانه از زمان فلیپ دوم مقدونی تا محمد:

بدین گونه ایران و فرهنگ پارسی و شاهنشاهی هخامنشی نه تنها از نظر سیاسی بلکه از نظر دینی رسالتی در تاریخ انجام داده است که در کنار رسالت فرهنگ یونانی برای پایه گذاری انسانیت اروپایی یک اصل بنیادین شده است. ایران و یونان (هلاس) دو خواهرند که پایه های دینی و فکری اروپا را بنیان گذاشتند.

پلاون (افلاطون) در کتاب قوانین:

پارسیان در زمان شاهنشاهی کورش اندازه میان بردگی و آزادگی را نگاه می داشتند. از این رو نخست خود آزاد شدند و سپس سرور بسیاری از ملت های جهان شدند. در زمان او (کورش بزرگ) فرمانروایان به زیر دستان خود آزادی می دادند و آنان را به رعایت قوانین انسان دوستانه و برابری ها راهنمایی می کردند. مردمان رابطه خوبی با پادشاهان خود داشتند از این رو در موقع خطر به یاری آنان می شتافتند و در جنگ ها شرکت می کردند. از این رو شاهنشاه در راس سپاه آنان را همراهی می کرد و به آنان اندرز میداد. آزادی و مهرورزی و رعایت حقوق مختلف اجتماعی به زیبایی انجام میگرفت.

 مسعودی:

شاهنشاه اردشیر پاپکان پسر پاپک – پاپک پسر ساسان – ساسان پسر پاپک – پاپک پسر ساسان – ساسان پسر مه هرمس – مه هرمس پسر ساسان – ساسان پسر بهمن – بهمن پسر اسپندیار – اسپندیار پسر گشتاسب – گشتاسب پسر لهراسب بود. او در واقع یکی از نوادگان داریوش و خود را از نیای دارا می دانست. حکومتی که او در شرایط بد اجتماعی ایران بنیان نهاد از حیث اهمیت بسیار مهم بود.

هرودوت:

هیچ پارسی یافت نمی شد که بتواند خود را با کورش مقایسه کند. از این رو من کتابم را درباره ایران و یونان نوشتم تا کردارهای شگفت انگیز و بزرگ این دو ملت عظیم هیچ گاه به فراموشی سپرده نشود.

باستان شناس فقید پرفسور هرتسفلد:

هنر و شکوه شاهنشاهی هخامشی به وضوح در این کاخ های پارسه رویت می شود و این معماری به هیچ وجه با معماری یونانیان قابل مقایسه نیست و نه تنها بر گرفته از معماری یونان نیست بلکه نمونه بارزی از معماری شرق باستان و امپراتوری ایران است.

یگر:

بزرگی و عظمت شاهنشاهی پارسیان در پروراندن برگزیده ای از فرهنگ ستوده انسانی است. گزنفون دانسته بود که ملت آزاده پارس گونه ای خویشاوندی با ملت یونان را نشان می دهند.

سرپرسی سایکس درباره شاهزاده ناکام کورش چنین می گوید:

برای ایران مرگ کورش کوچک یک بدبختی بزرگ محسوب می شده است. زیرا وی با توانایی و تجربیات همه جانبه اش یک شاهنشاه آرمانی و نمونه محسوب می شده است. او می توانست ایران را دوباره به اقتدار شاهنشاهی کورش و داریوش و خشیارشا بازگرداند . او آگاهی کاملی از کشور یونان داشت ولی اردشیر دوم برادرش او را از میان برداشت و بر تخت نشست.

پرفسور کریستن سن – از بزرگ ترین ایرانشانس جهان:

حماسه ملی ایرانیان و آرمان شاهنشاهی آنان از پیوند خوردن دو عنصر مهم پهلوانی و دانایی به هم تشکیل شده است ولی به عنوان عامل سوم باید پارسایی را به آن افزود.

هارولد لمب دانشمند امریکایی در کتاب کورش بزرگ:

در شاهنشاهی ایران باستان که کورش سنبل آنان است آریایی ها در تاجگذاری به کردار نیک – گفتار نیک – پندار نیک سوگند یاد می کردند که طرفدار ملت و کشورشان باشند و نه خودشان. که این امر در سدها نبرد آنان به وضوح دیده می شود که خود شاهنشاه در راس ارتش به سوی دشمن برای حفظ کیان کشورشان می تاخته است.

منبع تمدن ما

 

 

 


 

      • نتیجه تصویری برای سخنان بزرگان در مورد تمدن ایران
      • نتیجه تصویری برای سخنان بزرگان در مورد تمدن ایران
      • نتیجه تصویری برای سخنان بزرگان در مورد تمدن ایران
      • نتیجه تصویری برای سخنان بزرگان در مورد تمدن ایران
      تصاویر بیشتر برای سخنان بزرگان در مورد تمدن ایران

 


 

  • سخنان بزرگان پژوهش و دانش در باره ی ایران باستان : تاريخ ...

    www.centralclubs.com/topic-t60618.html
    پرفسور گیریشمن ایرانشناس بزرگ بدون تردید در جهان باستان تنها دوقطب بزرگ وجود داشته است که پایه های تمدن بشری و فرهنگ و دانش و خردامروزی جهان را پایه گذاری ...
  • سخنان زیبای بزرگان جهان در مورد کوروش کبیر! - که

    www.irannaz.com/news_detail_11061.html
    دكتر هانری بر دانشمند فرانسوی – تمدن ایران باستان : این پادشاه بزرگ یعنی كورش هخامنشی برعكس سلاطین قسی القب و ظالم بابل و آسور بسیار عادل و رحیم و مهربان ...
  • سخن بزرگان در مورد کورش بزرگ - پارسیان دژ

    parsiandej.ir › ایران باستان
    تمدن ايران از اين حيث كه در دورانهاي مختلف با وجود يورشها گوناگون و تغييرات سياسي به حيات خود ادامه داده است. در تاريخ جهان نظير ندارد . دكتر هانري ماسه (عضو ...
  • ایران باستان - سخنان بزرگان جهان درباره کوروش بزرگ

    www.iran-kooroshekabir.blogfa.com/post-17.aspx
    ایران باستان - سخنان بزرگان جهان درباره کوروش بزرگ - ایران باستان. ... ویل دورانت – تاریخ تمدن ویل دورانت – مشرق زمین گاهوارۀ تمدن: کورش از افرادی بوده که برای ...
  • سخنان بزرگان جهان در مورد کوروش کبیر - ایران سرزمین عاشقان

    smiz.persianblog.ir/post/85/
    ۱۸ مهر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - ... و بر زنده یک تن مباد. سخنان بزرگان جهان در مورد کوروش کبیر .... ایران و تمدن ایرانی کلمان هوار، حسن انوشه (مترجم نشر: امیرکبیر. تا ایران باستان ...
  • سخن بزرگان درباره کوروش بزرگ - شاهزاده ساسانی

    shahzade-sasani.persianblog.ir/post/12/
    سخن بزرگان درباره کوروش بزرگ ... آیا برای ایران که کوروش را دارد و خود مهد حقوق بشر جهان بوده است، پسندیده است که امروز دنیا .... ویل دورانت- تاریخ تمدن ویل دورانت:
  • سخنان بزرگان تاریخ درمورد ایران - انجمن های تخصصی میهن دانلود

    www.forums.mihandownload.com › ... › فرهنگ/ادب/تاریخ › تاریخ جهان
    ۲ خرداد ۱۳۸۹ ه‍.ش. - 2پست - ‏1 نویسنده
    "ما امريکاييان وقتي تاريخ ايران و يونان را مي خوانيم طبيعتا طرف يونان را مي ... "يک عده مورخ لايق و طرف اعتماد معتقدند که در ماراتن تمدن مغرب نجات ...
  • دیدهای متفاوت بزرگان از زنان - بیتوته

    www.beytoote.com/fun/visual/different-views-elders.html
    سخنان بزرگان جملات زیبا و کوتاه برنارد شاو سخنان بزرگان درباره زنان سایت سرگرمی نجابت زن ... تمدن چیست ؟ ..... ریشه ضرب المثل, ضرب المثل ایرانی, پادشاه حبشه ...
  • سخنان بزرگان در باره ی ایران باستان - انجمن گرافیک ایران

    forum.graphiran.com › ... › تاریخ، فرهنگ و هنر › ادبیات › سخن بزرگان
    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ه‍.ش. - 8پست - ‏1 نویسنده
    پرفسور گیریشمن ایرانشناس بزرگ بدون تردید در جهان باستان تنها دوقطب بزرگ وجود داشته است که پایه های تمدن بشری و فرهنگ و دانش و خرد امروزی ...
  • سخنان بزرگان درباره ی ایران - اورداد

    avardad.blogfa.com/cat-4.aspx
    اورداد - سخنان بزرگان درباره ی ایران - پژوهشسرای فرهنگی اَوَرداد شاهین شهر - اورداد. ... نباشد اگر غیر از این بود تمدن بزرگ آریایی در ایران بوجود نمی آمد (کرونین).
  • ناگفته های تاریخ - سخنان بزرگان در مورد تاریخ

    emran.blogfa.com/post-16.aspx
    ناگفته های تاریخ - سخنان بزرگان در مورد تاریخ - کشوری که گذشته خود را نشناسد لاجرم محکوم به تکرار آن است.
  • آذر 1388 - دکتر شریعتی

    sareg3.blogfa.com/8809.aspx
    سخنان دکتر علی شریعتی در مورد تاریخ و تمدن .... یک طبقه دیگر نیز بوجود آمد بنام جانشینان این پیامبران و روحانیون رسمی ، از فلسطین گرفته تا ایران ، تا مصر ، تا ...
  • سخنان بزرگان جهان درباره انقلاب ایران - صفحه اصلی

    khanipoor.martiknews.ir/.../سخنان+بزرگان+جهان+درباره+انقلاب+ایران.ht...
    نظرات شخصیت های برجسته و مبارز جهان درباره انقلاب اسلامی ایران. بررسی اظهارات اندیشمندان و ... سخنان بزرگان جهان در مورد ایران و انقلاب. پروفسور کریستن سن:از ...
  • سخنان بزرگان جهان درباره انقلاب ایران - صفحه اصلی

    shohadayeasemani.martiknews.ir/.../سخنان+بزرگان+جهان+درباره+انقلاب...
    نظرات شخصیت های برجسته و مبارز جهان درباره انقلاب اسلامی ایران ... سخنان بزرگان جهان در مورد ایران و انقلاب. پروفسور کریستن ..... نظر جان کری فرهنگ تمدن ایران .
  • سخن بزرگان درباره تمدن ایران - صفحه اصلي

    torkzade.98pixel.ir/page-656148.html
    سخن بزرگان درباره تمدن ایران. تورات. نژاد ایرانی را آسمانی می داند و می گوید این نژاد برای نجات ملت ها و گسستن زنجیر های اسارت وبردگی ماموریت داشته است. سر پرسی ...
  • تاریخ باستان ایران - جملات زیبا از بزرگان در مورد ایران

    pesarejahanami2009.blogfa.com/.../جملات-زیبا-از-بزرگان-در-مورد-ایران...
    برای دیدن جملات زیبا و حکیمانه بزرگان در مورد ایران لطفا کلیک کنید. تاريخ : ۹۲/۱۰/۰۴ | 0:27 .... تاریخ باستان ایران تمدن کهن ایران جملات ناب · کهن ترین کتبه ...
  • سخن بزرگان درباره تمدن ایران - نسیم هدایت - بلاگ ریدر

    nasimhedayat.blogreader.ir/page-436237.html
    Created with Raphaël 2.1.0 سخن بزرگان درباره تمدن ایران. تورات. نژاد ایرانی را آسمانی می داند و می گوید این نژاد برای نجات ملت ها و گسستن زنجیر های اسارت وبردگی ...
  • دسته‌بندی سخن بزرگان ایران - نسل برتر

    www.naslebartar.blogsky.com/category/cat-17
    دسته‌بندی سخن بزرگان ایران - نسل برتر - جمع دوستان. ... هرگز هم مدعی و هم قاضی نشو اگر از کسی ادعایی داری موافقت کن که یک قاضی بیطرف آن ادعا را مورد رسیدگی قرار .... پس از آن، دوره‌ی هجوم اقوام بربری بدین کشورها و فروریختن تمدن آن‌ها بوده است.
  • ایسنا - نظرات جالب یک دانشمند ترکیه‎ای درباره تمدن ایران

    isna.ir/fa/news/.../نظرات-جالب-یک-دانشمند-ترکیه-ای-درباره-تمدن
    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ ه‍.ش. - باید بدانیم ایران نام منطقه‌ای جغرافیایی است نه نام یک نژاد و در آن منطقه اقوام ... نظرات جالب یک دانشمند ترکیه‎ای درباره تمدن ایران .... دو طرف دور یک میز نشسته‌اند (یاد‌آوری می‌کنم هر دو طرف مذاکره‌کننده نیز به لحاظ قومی ترک بوده‌اند) راغب پاشا سخن را چنین آغاز .... او کسی بود که از بزرگان عرفان تاثیر پذیرفته بود.
  • کـــوروش بـــزرگ - سخنان بزرگان جهان در مورد کوروش بزرگ

    kurosh-dariush.blogfa.com/post/6
    ۱۲ دی ۱۳۹۱ ه‍.ش. - دکتر هانری بر دانشمند فرانسوی– تمدن ایران باستان : این پادشاه بزرگ یعنی کورش هخامنشی برعکس سلاطین قسی القب و ظالم بابل و آسور بسیار ...
  • تیره و نژاد لرها - مهرمیهن

    mehremihan.ir › تیره های ایرانی
    لران قديمي ترين قبايل آريايي ايران زمين مي باشند که از روزگاران کهن در نواحي غرب ... ميشدند و پيشه دامداري داشته و با زباني كه با عيلامي قرابت داشت سخن ميگفتند . ... لر کوچک وبزرگ از اواخر قرن ششم ببعد بزرگان وامرائي داشت که نام بعضي از آنها ..... در طول تاریخ این سرزمین همواره مورد هجوم افراد وحشی و بی تمدن قرار گرفته است و ...
  • تاریخ ایرانی - کوروش به روایت خلخالی: دروغین و جنایتکار ...

    tarikhirani.ir/.../کوروش.به.روایت.خلخالی:.دروغین.و.جنایتکار،.جاه‌طلب.و....
    حکومتی در ادامه حکومت کوروش که به درست یا غلط نمادی از «تمدن بزرگ ایران» بود. ... واکنش‌هایی از سوی مخالفان وی در پایگاه مذهب، که گویی سخن شاه را باور کرده بودند ... پیدا می‌کرد، از مجرمان ایشان می‌گذشت و عفو می‌نمود و بزرگان و کریمان هر قومی را اکرام و ... این موضوع یکی از نقاط مهم مورد انتقاد منتقدان خلخالی از جمله سعیدی سیرجانی و ...
  • جملات بزرگان - فـرزنــدان ســرزمیــن پــــــارس

    www.f-s-p.blogfa.com/tag/جملات-زیبا
    گذري بر آثار دكتر شريعتي و موسيقي سنتي ايران · مردسرما - ... تــمــــدن ایــــــران زمــیــن ... برچسب‌ها: فرزندان سرزمین پارس, جملات زیبا, جملات قشنگ, جملات بزرگان.
  • سخنان زیبای بزرگان دنیا درباره کوروش کبیر - بلاگفا

    farhanragam.blogfa.com/post/10
    کوروش کبیر و بزپیران - سخنان زیبای بزرگان دنیا درباره کوروش کبیر - بزپيران و اریایی ها. ... دكتر هانری بر دانشمند فرانسوی – تمدن ایران باستان. این پادشاه ...
  • TV5XQ...Forever - سخنان بزرگان جهان در مورد کوروش

    4daysago.blogfa.com/post/233/سخنان-بزرگان-جهان-در-مورد-کوروش
    دكتر هانری بر دانشمند فرانسوی - تمدن ایران باستان : این پادشاه بزرگ یعنی كورش هخامنشی برعكس سلاطین قسی القب و ظالم بابل و آسور بسیار عادل و رحیم و مهربان بود ...
  • سخنان زیبای بزرگان درباره کوروش کبیر - کیانا وحدتی

    www.kianavahdati.com/documentView.aspx?type=39&id...
    دکتر هانری بر دانشمند فرانسوی - تمدن ایران باستان : این پادشاه بزرگ یعنی کورش هخامنشی برعکس سلاطین قسی القب و ظالم بابل و آسور بسیار عادل و رحیم و مهربان ...
  • سخنان بزرگان جهان در مورد کوروش بزرگ را خوانده اید؟ - نون و آب

    www.noonoab.ir/.../سخنان-بزرگان-جهان-در-مورد-کوروش-بزرگ-را-خوانده-...
    سخنان بزرگان جهان در مورد کوروش بزرگ را خوانده اید؟ ... دکتر هانری بر دانشمند فرانسوی – تمدن ایران باستان ... کاری که اکثر بزرگان گرفتار آن بوده و هستند .
  • سخنان جالب و زیبای بزرگان جهان درباره کوروش کبیر! - سیمرغ

    seemorgh.com/entertainment/lets-read/quotes/36783-36783/
    ۹ آبان ۱۳۸۹ ه‍.ش. - دكتر هانری بر دانشمند فرانسوی - تمدن ایران باستان : این پادشاه بزرگ یعنی كورش هخامنشی برعكس سلاطین قسی القب و ظالم بابل و آسور بسیار عادل ...
  • سرزمین کوروش بزرگ - شعر بزرگان در مورد ایران زمین

    voiceofpersianboy.blogfa.com/cat-14.aspx
    سرزمین کوروش بزرگ - شعر بزرگان در مورد ایران زمین - صدای ایران زمین. ... چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد ... سخنان دکتر شریعتی ... تمدن های فراموش شده ...
  • سخنان بزرگان ایران - جستجوی کتاب - کتاب سبز

    ketabesabz.com/search?q=سخنان+بزرگان+ایران
    جستجوی کتاب - سخنان بزرگان ایران. ... در نتیجه آن وحدت فرهنگی ایران را سبب شده‌است، بی شک تمدن بشری مرهون نبوغ و خلاقیت مردمانی بوده‌است که سالیان دراز در این ...
  • زندگينامه فردوسي - بانک سخنان بزرگان

    www.rahpoo.com/?spkPath=ferdosi
    ایران که سرزمین آزادگان به شمار مي رود، همواره مورد آزار و اذیت همسایگانش قرار می گیرد. ... موضوع این شاهکار جاودان، تاریخ ایران قدیم، از آغاز تمدن نژاد ایرانی تا سرنگوني ...
  • آرتیمان کهن نگین تویسرکان - دانستنیها در مورد تاریخ ایران

    artimankohan2.blogfa.com/category/87/دانستنیها-در-مورد-تاریخ-ایران
    تمدن و فرهنگ هخامنشی شاه : این نام که از سه هزار سال پیش در زبانهای ایرانی رواج دارد ، از .... در هر حال ديري نگذشت كه بزرگان هخامنشي متوجه دروغي بودن اين برديا شدند . ... كوتاه سخن ، هخامنشيان براي نخستين بار توانسته بودند در سراسر جهان آن روز نظم و ...
  • سخنان جالب و زیبای بزرگان جهان درباره کوروش کبیر! - نه نداریم

    nanadarim.persianblog.ir/post/301/
    ۲ دی ۱۳۸۹ ه‍.ش. - دکتر هانری بر دانشمند فرانسوی - تمدن ایران باستان : این پادشاه بزرگ یعنی کورش هخامنشی برعکس سلاطین قسی القب و ظالم بابل و آسور بسیار ...
  • پارس - سخنان جالب و زیبای بزرگان جهان درباره کوروش کبیر!

    davoodemami.blogfa.com/.../سخنان-جالب-و-زیبای-بزرگان-جهان-درباره-...
    دكتر هانری بر دانشمند فرانسوی - تمدن ایران باستان : این پادشاه بزرگ یعنی كورش هخامنشی برعكس سلاطین قسی القب و ظالم بابل و آسور بسیار عادل و رحیم و مهربان بود
  • سخنِ بزرگانِ جهان درباره کوروش بزرگ تاریخ ما

    tarikhema.ir/ancient/iran/.../سخنِ-بزرگانِ-جهان-درباره-کوروش-بزرگ/
    کورش بزرگ، پدر نامی ِ ایران زمین و بنیان گذار فرهنگ ِ دوستی و بخشایش در میان فرمانروایان (از جمله ... ویل دورانت – تاریخ تمدن ویل دورانت – مشرق زمین گاهوارۀ تمدن:
  • نظريات مورخين و دانشمندان در مورد کوروش بزرگ | سخن بزرگان

    www.vatanfa.com/1391/05/.../نظريات-مورخين-و-دانشمندان-در-مورد-کورو...
    ۵ مرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - دکتر هان ریبر دانشمند فرانسوی – تمدن ایران باستان: این پادشاه بزرگ یعنی کورش هخامنشی برعکس سلاطین قسی القب و ظالم بابل و آسور بسیار ...
  • سخنان زیبا از کوروش کبیر در قالب اس ام اس های فوق العاده ...

    3ali3.com/1389/10/06/سخنان-زیبا-از-کوروش-کبیر-در-قالب-اس-ام-ا/
    ۶ دی ۱۳۸۹ ه‍.ش. - نظرتون رو در مورد این مطلب برامون بنویسید (انتهای صفحه) ... دسته بندی: سخن بزرگان , پیامک فلسفی و عرفانی , کوروش بزرگ ... افتخار کنم من از خاک ایران زمینم که کهنترین تاریخ و تمدن تو جهانا داره وبهش افتخار میکنم من از نوادگان ...
  • شناخت ایران - بزرگان و مشاهیر ایران زمین

    irangreat.blogfa.com/cat-6.aspx
    شناخت ایران - بزرگان و مشاهیر ایران زمین - همه چیز درباره ایران. ... از همان ابتدا با دیدن طرح ابن هیثم، آن را کم فایده و پرهزینه دانست و با او به تندی سخن گفت. .... سیاست و ضدیت با تمدن غرب و رد دستاوردهای فرهنگی و علمی غرب از مسائلی است که مورد ...
  • سخنان بزرگان در مورد کوروش کبیر - شمسه

    shamsehplus.ir/tag/سخنان-بزرگان-در-مورد-کوروش-کبیر/
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - برچسب: سخنان بزرگان در مورد کوروش کبیر ... این روز به مناسبت تكمیل تصرف امپراتوری بابل به دست ارتش ایران (اكتبر سال ۵۳۹ پیش از میلاد) و پایان دوران ستمگری ... ویل دورانت – تاریخ تمدن ویل دورانت – مشرق زمین گاهوارۀ تمدن:
  • خدایا.توانم ده تا دوست بدارم بی چشم داشت - سخن بزرگان

    absar.blogfa.com/cat-3.aspx
    خدایا.توانم ده تا دوست بدارم بی چشم داشت - سخن بزرگان - ABSAR . ... نظر دکتر شریعتی در مورد فقر را بدانید .... دکتر هانری بر دانشمند فرانسوی - تمدن ایران باستان :
  • سخنان زیبای بزرگان درباره کوروش بزرگ - Persia - Chess.com

    schach.chess.com/forum/view/content4080
    دكتر هانری بر دانشمند فرانسوی - تمدن ایران باستان : این پادشاه بزرگ یعنی كورش هخامنشی برعكس سلاطین قسی القب و ظالم بابل و آسور بسیار عادل و رحیم و مهربان بود ...
  • سخنان بزرگان - ایران ویج

    www.iranvij.ir/category/literature/great-speech/
    سخنان بزرگان ... جملات زیبا و تامل برانگیز از بزرگان ... عزیزان که این همه به من لطف دارید و خوشحالترم که این مجله ابتکاری ایران ویج این همه مورد علاقه شما قرار گرفته ...
  • - متن سخنان رییس‌ جمهوری در اجتماع پرشور مردم استان اصفهان

    www.president.ir/fa/84375
    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری اسلامی ایران, رییس‌ جمهوری اصفهان را مرکز فرهنگ و ... رییس‌ جمهوری اصفهان را مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی دانست و تصریح کرد: اولین راه‌آهن ... ما به استان اصفهان، به افتخارات اصفهان، به آثار، شهدا و بزرگان افتخار ... تلاش دولت این است که همه آب مورد نیاز صنایع بزرگ را به تدریج از طریق ...
  • احادیث و سخنان بزرگان - iranbanou.com-ایران بانو

    iranbanou.com/default.aspx?id...احادیث%20و%20سخنان%20بزرگان
    ایران بانو پورتال جامع شامل احادیث و سخنان بزرگان ... 42, سخنان پيامبر (ص) درباره ماه مبارك رمضان در اواخر ماه شعبان ... 107, سخنان بزرگان دین در مورد سفر. 108, سوال ...
  • قلم دل - سخنان بزرگان

    galamedel.blogfa.com/cat-5.aspx
    قلم دل - سخنان بزرگان - آمده ایم تادراین جنگ نرم دست به انفجاری سخت بزنیم آن هم ازنوع ... امام خامنه‌اى در ابعاد مختلف آن در خارج از ایران، مورد بحث و بررسى قرار مى‌گیرد. .... تفاوت‌هاي بنيادي و ماهوي تاريخ و فرهنگ و تمدّن جهان اسلام و ايران اسلامي با تاريخ و ...
  • rwgn.net - سخنان بزرگان در باره اسلام

    rwgn.net/index.aspx?siteid=1&pageid=262
    اديان الهي در قانون اساسي ايران · قانون برابري ديه مسلمانان با اقليت هاي ديني · حقوق اقلیت‌ها در قوانین ایران · پیروان ..... سخنان بزرگان در باره اسلام ... هر كس بخواهد دينى اختيار كند كه سير آن با تمدن بشر پيشرفت داشته باشد بايد اسلام را اختيار كند.
  • درباره كوروش بزرگ و منشور کوروش هخامنشی - وبلاگ حقوق و ...

    www.legallawyer.blogfa.com/post/7
    سخنان زیبای بزرگان درباره کوروش بزرگ پرفسور ایلیف ... دکتر هانری بر دانشمند فرانسوی - تمدن ایران باستان : ... کاری که اکثر بزرگان گرفتار آن بوده و هستند .
  • زندگی نامه عبد الرّحمن جامی

    www.persian-man.ir/senior/poets/جامی/
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ ه‍.ش. - اما آن‌چه جامی در ذم و سرزنش ابوطالب و پسرش عقیل سروده بود، مورد مخالفت .... این مجموعه آمیخته به نظم و نثر فارسی‌است و در آن به سخنان بزرگان صوفیه ... مستندات : زندگی نامه شاعران بزرگ ایران اثر سید علی رضوی بهابادی & ویکی پدیا.
  • سخنان بزرگان درباره اعتماد | نایت ملودی

    www.nightmelody.com/5276/سخنان-بزرگان-درباره-اعتماد.html
    جدیدترین تک عکس های بازیگران زن ایرانی در سال ۹۴ · جدید ترین عکسهای .... تاریخ و تمدن · تاریخ و تمدن ایران .... سخنان بزرگان. مردی که ادعا می کند، ... گفت : اگر سخن یکی از این سه شرط را نداشته باشد از صدای چهارپایان پست تر است.((از قابوسنامه)) ...
  • ناگفته های تاریخ ایران - حضرت محمد (ص) و ایرانیان

    irantarikh.blogfa.com/post-82.aspx
    بزرگان تاریخ ایران ... قرن‌ها پس از ظهور اسلام، با علم و دانش خود باعث رشد و بالندگی اسلام و تمدّن اسلامی شدند، در تاریخ کم نیست. ... هرگاه به برخی از رازها و ریزه‌کاری‌های قرآن و سخنان ارزنده و آموزنده ی پیغمبر اسلام (ص) درباره ی ارزش .... شده است که به طور خاص، در مورد ایرانیان و مقام و ارزش والای آن هاست که بعضی از این سخنان عبارت‌اند از:.
  • سخنان جالب بزرگان جهان درباره کوروش کبیر - نازوب

    www.nazweb.ir/news_detail_1750.html
    دكتر هانری بر دانشمند فرانسوی – تمدن ایران باستان: این پادشاه بزرگ یعنی كورش هخامنشی برعكس سلاطین قسی القب و ظالم بابل و آسور بسیار عادل و رحیم و مهربان بود
  • سخن بزرگان در مورد كار و تلاش - HiPersian.Com

    www.hipersian.com › سرگرمی › هزار و یک شب › سخن بزرگان
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - جبران خليل جبران: اگر نتواني با عشق كار كني و عاشق كارت نباشي، بهتر است كارت را رها كني، در كوچه بنشيني و از كساني كه كارشان را دوست دارند ...
  • گفتگو : نظریة حوزة تمدن ایرانی و بازتاب‌های منطقه‌ای آن

    www.goftogu.com/article/2007/12/civilization.html
    با توجه به ضرورت دست یافتن به یک‌چنین نگرشی در مورد گسترة تمدن ایرانی است .... آنها را ایرانی می‌دانند و این سخن را به گونه‌ای بیان می‌کنند که گویا این بزرگان به ...
  • درخشش ایرانیان در تمدن جهان ١ - سفارت جمهوری اسلامی ایران – وین

    www.vienna.mfa.ir/index.aspx?siteid=13&pageid=25080
    در دوره‌هاي بعد، ايران را گزارشگر و پيام‌رسان و ناشر تمدن و فرهنگ برون آمده از دل اسلام و ... درباره ايران از دو نظرگاه مي‌توان سخن گفت: يكي از ديد يك غيرايراني كه در اين ..... ادب ايران را، كه متعلق به همه جهانيان در همه زمانها هستند، به يك سو نهيم، ديگر بزرگان .... و قواعدي است، از همان آغاز ظهور اسلام مورد توجه متخصصان ايراني قرار گرفته است.
  • بولور | سخنان بزرگان؛ سخن درباره موفقیت ،ایده ها، عشق، ...

    www.booloor.com › دانستنیها › جملات زیبا از بزرگان
    سخنان بزرگان؛ سخن درباره موفقیت ،ایده ها، عشق، دوست داشتن و ... - جملات زیبا و پر معنی ... ویدیو/ نظر ابراهیم تاتلیسس درباره ایران و… جملات قصار سخنان بزرگان ..... خدا ریشه تون را بکنه افغانیهای کثیف بی تمدن - ... سلام .چقدر حاضری بدی هادی جان ...
  • سخنان بزرگان معماری در مورد معماری - لینک های داغ

    addit.ir/hot/سخنان-بزرگان-معماری-در-مورد-معماری
    دکتر مهروش کاظمی آرشیتکت سخن بزرگان در مورد معماري دکتر مهروش کاظمی ... مطلق به همان روزی که ساخته سخن گفته است سخنان بزرگان در مورد تمدن ایران تمدن ما ا ...
  • داستانی درباره اسراف ن بزرگان دین | سایت تفریحی و سرگرمی

    shoghebandeghi.karanjoman.com/.../داستانی+درباره+اسراف+ن+بزرگان...
    اگر سخنان حکیم ارد بزرگ را از درون سخنان بزرگان جهان برداریم دیگر گویا اصالت و خردمندی را از آن ها گرفته ایم . زمانی تنها جملات ..... سخن بزرگان درباره تمدن ایران.
  • ثبت بزرگان ایران‌زمین از سوی دیگر کشورهای حوزه‌ی تمدن ایرانی

    iranshahr.org/?p=11146
    ۱ بهمن ۱۳۸۹ ه‍.ش. - ثبت بزرگان ایران‌زمین از سوی دیگر کشورهای حوزه‌ی تمدن ایرانی (۱) ... صدای ایران در مورد ثبت بزرگان ایران زمین از سوی دیگر کشورهای حوزه تمدن ایرانی ... آنجا که سخن از نظامی گنجوی میشود که ایرانی و فارسی زبان بود و نبایست از ...
  • سخنان بزرگان جهان درباره کوروش بزرگ [آرشیو] - سایت علمی ...

    www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-100597.html
    ۲۸ مرداد ۱۳۸۹ ه‍.ش. - PDA. مشاهده نسخه کامل : سخنان بزرگان جهان درباره کوروش بزرگ ... دكتر هانری بر دانشمند فرانسوی - تمدن ایران باستان : این پادشاه بزرگ یعنی كورش ...
  • زندگینامه دانشمندان گیلانی - نصیرمحله

    nasirmahaleh.persianblog.ir/tag/زندگینامه_دانشمندان_گیلانی
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سخنان بزرگان(٢) .... مقالاتی در مورد گیلان(٢٥) ..... استاد پورداود درباره تمدن ایران باستان در اروپا مطالعه کرد و به دعوت ( تاگور ) فیلسوف معروف هندی ...
  • بیانات رهبر انقلاب در مدرسه فیضیه درباره تمدن بزرگ اسلامی

    www.khabaronline.ir/detail/257483/Politics/leader
    ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - متن کامل سخنان مقام معظم رهبري در ادامه مي آيد: ... البته اين‌كه در مقابل تمدّن كنونى بشر - يعنى تمدّن مادّى غرب - مى‌تواند .... راه به حركت بيندازد، يقيناً اين حركت عظيم ملت ايران اتّفاق نمى‌افتاد. ..... سوم از واجبات حوزه علميه اين است كه مديران محترم حوزه و بزرگان و اعلام حوزه بايد طلاّب را از لحاظ فكرى و سياسى مصونيت بدهند.
  • سخنان مشاهیر جهان در مورد کوروش بزرگ - ایران‌بوم

    www.iranboom.ir › نام‌آوران ایرانی › کوروش بزرگ
    ۵ آبان ۱۳۹۰ ه‍.ش. - کورش بزرگ، پدر نامی ِ ایران زمین و بنیان گذار فرهنگ ِ دوستی و بخشایش در میان فرمانروایان (از جمله افتخارات ملت ... ویل دورانت - تاریخ تمدن ویل دورانت - مشرق زمین گاهوارۀ تمدن: ... کاری که اکثر بزرگان گرفتار آن بوده و هستند .
  • اس ام اس سخنان بزرگان در مورد عفو و بخشش - پارست

    www.parset.com/C2502_اس_ام_اس_سخنان_بزرگان_در_مورد_عفو_و_بخ...
    اس ام اس سخنان بزرگان در مورد عفو و بخشش. ... رفتند- ایرنا ۶ دقیقه پیش. جریمه 48 هزار دلاری نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان از سوی AFC- آفتاب نیوز ۱۰ دقیقه پیش.
  • بزرگان ایران‌زمین؛ فردوسی از نگاه چهره‌های معاصر - BBC

    www.bbc.co.uk/persian/arts/.../120308_l51_great_persians_ferdowsi.sht...
    ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ ه‍.ش. - برای بازگشت به صفحه اصلی بزرگان ایران زمین کلیک اینجا را ... مثلاً می بینیم فریدون و فرزندانش در مازندران به قدرت می رسند، یعنی تمدن ایران از مازندران آغاز می شود. ... در مورد ابن سینا هیچ نمی دانم جز این شایعه که کتاب‌های او هنوز که هنوز است ... بلکه فرهنگ و تاریخ و در یک سخن اصالت اقوام ایرانی را جاودانه کرد و با ...
  • سخنان زیبای بزرگان درباره اعتماد - نمناک

    namnak.com/1075-سخنان-زیبای-بزرگان-درباره-اعتماد.html
    نمناک سرگرمی گوناگون سخنان زیبای بزرگان درباره اعتماد .... جدیدترین سخنان جان کری درباره مذاکره دوجانبه ایران و آمریکا [ 9 اسفند 1391 ]; توضیح صداوسیما درباره ...
  • سخنانی ناب از کوروش بزرگ | آسمونی

    www.asemooni.com/culture/speech/talks-of-cyrus-the-great
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سخنان بزرگان ... به واقع کوروش، بزرگ مرد تاریخ ایران زمین و از جمله نوادری بود که تاریخ جهان به خود دیده است . ... واحد از اقوام آریایی واقع در فلات ایران شکل گرفت که طی قرنها تمام تمدن ها و .... انشای دانش آموز دبستانی در مورد حیوانات !
  • بررسی حدیثی منسوب به امام حسین(ع) در مذمت ایرانیان :: برهان

    borhan.blog.ir/.../Analyse-a-hadith-attributed-to-Imam-Hussein-(AS)-ab...
    ۲ آذر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - اصولا در کتاب بحارالأنوار هر وقت علامه(ره) بخواهد در مورد حدیثی توضیح دهد توضیح .... و «عجم» در لغت داشته باشیم و با ملاحظه سایر سخنان ائمه(ع) در مورد عجم‌ و .... حتّی بزرگان حدیث شیعه و سنّی نیز اکثراً ایرانی اند. ...... اولا تخت جمشید 2500 سال قدمت داره و ایران هم 7000 سال تمدن داره ونیازی به اثبات تو وطن فروش نداره.
  • همه چیز درباره عید نوروز باستانی ایران - Night Skin

    night-skin.com › فرهنگ و هنر › هنر و ادب › آداب و رسوم
    محصول همه چیز درباره عید نوروز باستانی ایران - در مردم بابل از دوران‌های بسیار قدیم، روز ... در اواخر فرمانروایی داریوش بزرگ، ایرانیان که تحت تأثیر تمدن آسیای صغیر و ... در نوروز و مهرگان رسم بود که نمایندگان و بزرگان و فرمانروایان ایالات و اشراف و عامهٔ ... در نوروز بزرگ، پیش از لب به سخن گشودن، شکر می‌خورند و بر خود روغن می‌مالند تا ...
  • شرم نامه ی شاملو

    antishamlu.persianblog.ir/
    ۶ مهر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - از سوی: دوستداران فرهنگ و تمدن ایران زمین به: شهرداران و شوراهای شهر .... شایسته کلام شاعری نیست که در مورد میراث چندهزار ساله هنری کشورش این گونه سخن گوید. نویسنده : م. .... به کل تاریخ و فرهنگ و بزرگان ایرانی میتازد! از کورش و ...
  • سخنان بزرگان، جملات حکیمانه و پند های زیبا - شارا - شبکه ...

    www.shara.ir/view/3574/سخنان-بزرگان،-جملات-حکیمانه-و-پند-های-زیبا-
    ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - کسی که ندای درونی خود را می شنود، نیازی نیست که به سخنان بیرون گوش فرا دهد. .... گذشت را می توان در مورد آدمها به کار گرفت اما باید دانست این درس از آن آدمهاست نه ..... از جمله واجبات است ، در غیر این صورت دنیا از فرط تمدن خواهد ترکید . ..... می گرفتند هیچگاه به ایران نمی آمدند و به این سرنوشت شوم گرفتار نمی شدند .
  • تاریخ وتمدن | مرجع مقالات و مطالب تاریخ ایران و جهان

    tarikh-tamadon.ir/
    آیین میترا; ادیان; اساطیر ایران; اسلام; افشاریه; باستان شناسی; تاریخ باستان; تاریخ ... پهلوی; جاذبه های ایران; جملات داریوش بزرگ; جملات زیبا از بزرگان ایران و جهان ...
  • نیروی دریایی ارتش/سخنان بزرگان درباره شخصيت حضرت امام ...

    www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object...ID...
    سخنان بزرگان درباره شخصيت حضرت امام خميني(ره). شبكه تلويزيوني ايتاليا. در گزارش ويژه اي به مناسبت ارتحال امام:”صداي امام خميني براي مردم ايران حكم صداي ..... اين انقلاب را نمى‏توان تنها پيروزى اسلام و تمدن غرب دانست‏بلكه روشن ساختن اصالت ...
  • نگاهي به نمايشگاه ريحانه (نمايشگاه حجاب و عفاف) | فرهنگ پويا

    puya.nashriyat.ir › شماره 18
    ۱۴ تیر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - عفاف و حجاب آن‌قدر در تاريخ تمدن ايران جلوه دارد که ويل دورانت، مورخ معروف بيان مي‌دارد ... قسمت اول شامل سخن بزرگان ايراني در مورد عفاف و حجاب است.
  • سخنان زیبا و حکیمانه از بزرگان - مجله اینترنتی باران و فیلم

    baran-movie.ir/سخنان-زیبا-و-حکیمانه-از-بزرگان-2292
    سخنان زیبا و حکیمانه از بزرگان. سخنان بزرگان,سخنان حکیمانه از بزرگان,جملات زیبا. سخنان زیبا و حکیمانه از بزرگان. آنگاه که شب فرا رسید و همه پدیدگان فرو خُفتند ...
  • رواق اندیشه/ گذری بر سبک زندگی اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری

    www.rahtousheh.com/ViewDetails.aspx?pId=110728&id=721046
    1- سخنان رهبری در مورد سبک زندگی .... «ما اگر پیشرفت همه‌جانبه را به معناى تمدن‌سازى نوین اسلامى بگیریم(هدف ملت ایران و هدف انقلاب اسلامى، ایجاد یک تمدن نوین ...
  • سخن بزرگان در مورد کار و تلاش - همه چی بازار

    www.hamechibazar.ir/سخن-بزرگان-در-مورد-کار-و-تلاش/
    سخن بزرگان در مورد کار و تلاش ,سخنان پند آموز,سخنان بزرگان,سخنان عبرت آموز,مطالب جالب,همه چی بازار,سرگرمی,تفریحی,سخن بزرگان. ... برای اولین بار در ایران ... اخبار فرهنگی و هنری · بیوگرافی هنرمندان · عید نوروز · شعر و ترانه · تاریخ و تمدن · دانلود زیر نویس فیلم · عکس هنرمندان وبازیگران · متن آهنگ های خوانندگان · پوستر بازی های ...
  • سخنان امام موسی صدر درباره انقلاب ایران | تسخیر

    revolution.shirazu.ac.ir › ... › 6)1)12) امام موسی صدر
    ۱۴ مهر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - سخنان امام موسی صدر درباره انقلاب ایران. Posted by: مدیریت in ... زيرا چشم‌انداز نويني را فرا روي تمدن بشري قرار داده است. بنابراين شايسته است ... بزرگان‌ و رهبران‌ ما، يكه‌ و تنها، در مقابل‌ تاريخ‌ مي‌ايستادند و نه‌ مي‌گفتند. (ادیان در خدمت ...
  • انجمن ملی ایرانیان

    forum.iranhakha.com/
    اینجا ایران است مهد تاریخ، تمدن ، فرهنگ و هنر جند هزار ساله و تشکیل شده از آداب و رسوم اقوام و نژادهای کهن که ..... شناخت، بحث و تحقیق در مورد سایر ادیان .... آئین ها و جشن ها از نگاه بزرگان ... سخنان تاريخ نگاران و شخصيتهاي دنيا در رابطه با تاريخ ايران.
  • سبک زندگی - Khamenei.ir

    farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21293
    ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - تولید کیفی در بخشهای مختلف، چقدر مورد توجه و اهتمام است؟ ... این یک فهرستی است از آن چیزهائی که متن تمدن را تشکیل میدهد. ... من سالها پیش - در دهه‌ی 30 و 40 - در منطقه‌ی جنوب خراسان، بزرگان و افراد صاحب فکر و پیرمردهائی را دیدم که ... دشمن بیرونی» بخش جستار و «سند چشم انداز ایران در افق 1404» مراجعه کنید.
  • سخنان بزرگان تاریخ جهان در مورد کوروش هخامنشی - P30World ...

    forum.p30world.com › ... › علوم انسانی › تاریخ و باستان شناسی
    ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ ه‍.ش. - 10پست - ‏1 نویسنده
    او برای دفاع از كشورش كه هر ساله مورد تاخت و تاز بیگانگان قرار میگرفت امپراتوری قدرتمند ... دكتر هانری بر دانشمند فرانسوی - تمدن ایران باستان :.
  • تمدن ایران Archives - پرتال تفریحی فرهنگی دانیال آنلاین

    www.daniyalonline.com/tag/تمدن-ایران/
    در این پست برخی از سخنان پادشاهان را با سخنان کوروش بزرگ مورد مقایسه قرار می دهیم.و به این موضوع ... عکسی از تمدن ایران ... ۱۶ فروردین ۱۳۹۰; زندگینامه بزرگان ایران.
  • نوروز در ایران باستان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    fa.wikipedia.org/wiki/نوروز_در_ایران_باستان
    ۱.۱ نوروز جشن آریائی; ۱.۲ نظریه وامگیری نوروز از تمدن بین‌النهرین; ۱.۳ جشن .... آثار الباقیه در مورد پیدایش نوروز نوشته است که برخی از علمای ایران می‌گویند سبب اینکه این ... پیش از انجام تشریفات نوروز، بزرگان شاهنشاهی و نمایندگان کشورها به تخت .... در نوروز بزرگ، پیش از لب به سخن گشودن، شکر می‌خورند و بر خود روغن می‌مالند تا ...
  • زندگینامه شعرا و بزرگان ایران - Kazeroon.net

    www.kazeroon.net/goonagoon/biographi.htm
    عشق و شيدايي دوران جواني ، شور و حال عاشقانه ، سخنان آتشين ، مضامين بكر و ... چندی بعد کتاب (ثورة الهند یا المراة الصابره) او نیز مورد تحسین ادبای ساحل نیل قرار ...... آثار اين بزرگواران خلاصه و جوهر تمدن چند هزار ساله مردم اين كشور است و ايرانيان بايد ...
  • سخن بزرگان در مورد موفـقیـت - چیدان

    cheddan.persianblog.ir/post/1029/
    ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - سخن بزرگان در مورد موفـقیـت. Click image for larger version Name: fu1959.jpg Views: 59 Size: 14.9. موفقیت، نتیجه تشخیص درست است؛ ...
  • Asil Music - گفتاراستاد پرویز یاحقی در مورد استاد جلیل ...

    www.youtube.com/watch?v=lxNPjAtFREM
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱ ه‍.ش. - بارگذاری توسطAsil M usic
    شایسته است تلاش نماییم تا فرهنگ و تمدن غنی ایران زمین را حفظ کنیم دل زیبای شما بهاری، ... 2 years ago. سخنان بزرگان را از بزرگان بشنویم ،،.
  • پرونده ی «آرتور اپهام پوپ» (1) | انسان‌شناسی و فرهنگ

    anthropology.ir/node/18068
    ۴ خرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - م به‌دنبال برکناری عده‌ای از خبرگان بنام تاریخ تمدن آسیا از دانشگاههای اروپا توسط .... وی در این سفر، مورد استقبال صمیمانه حسین علا، نماینده مجلس شورای ملی وقت که ... قرار گرفت و به درخواست علا در جمع بزرگان کشور راجع‌به هنر ایرانی سخنرانی نمود. ... پس از این سخنرانی، «انجمن فرهنگی ایران و امریکا» تاسیس شد.
  • درونمايه هايي پيرامون ايران فرهنگي - Irane7000saale.com

    www.irane7000saale.com/set-2.htm
    درباره ی ایران فرهنگی سخن های بسیار رفته است که هر یک از بزرگان ایران ... گستره ی جغرافیایی پهناوری است که فرهنگ، آیین ها و تمدن ایرانی امروز نیز در آنها ..... موضوع اين سخن هرگز شبكه هاي غيراخلاقي نيست، چراكه اين شبكه ها به خودي خود مورد تنفر ...
  • جشن‌های ۲۵۰۰ سال بنیانگذاری شاهنشاهی ایران/نخستین کنگره ...

    https://mashruteh.org/.../index.php?...ایران/...ایران‌شناسی...
    جشن‌های ۲۵۰۰ سال بنیانگذاری شاهنشاهی ایران/نخستین کنگره جهانی ایران‌شناسی - تهران ... حسن تقی‌زاده رییس کنگره و دیگر بزرگان ادب و تاریخ ایران را مورد مهربانی قرار می‌دهند ... ۱.۱ گشایش کنگره با سخنان شاهنشاه آریامهر; ۱.۲ سازمان و اداره نشست‌های کنگره ... ما افتخار می‌کنیم که تمدن و فرهنگ ما از آغاز تمدن و فرهنگ انسانی و دنیایی بوده ...
  • نگاه جهانیان و بزرگان به کوروش بزرگ -ری ایران،علمی ...

    www.reiran.com/civilization/Cyrus-Elders-say-Iran/733.html
    سخنان بزرگان جهان همچون هرودوت، افلاطون و... درباره تمدن ایران را در این مطلب خواهیم دید. ... او برای دفاع از کشورش که هر ساله مورد تاخت و تاز بیگانگان قرار می گرفت ...
  • فلش کارت حریم ریحانه 2 - فروشگاه اینترنتی خانواده پویا

    resaneh.hamvar.ir/فلش-کارت-حریم-ریحانه-2-prod29257.html
    عفاف و حجاب آنقدر در تاریخ تمدن ایران جلوه دارد که ویل دورانت، مورخ معروف بیان می دارد تجلیات پوشش در ... قسمت اول شامل سخن بزرگان ایرانی در مورد عفاف و حجاب است.
  • درباره حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)

    www.rohama.org/fa/content/143
    ... آسماني هرگز تمدن‌هايي چون روم، مصر و ايران باستان راهي به تمدن كنوني نداشتند. ... اسلام را از بزرگان طراز اول تمدن ديني مي‌دانند، بلكه با صراحت تمام بر جهاني شدن دين ..... می گوید: (( در تمام این مدت، یک حرکت یا سخن ملامت آور از پیامبر مشاهده نکردم.) ...
  • 10 حقیقت جالب در مورد تمدن اسرارآمیز مایا ! - ایران16

    www.iran16.com › اخبار › مجله خبری
    زندگینامه بزرگان دینی · احادیث و سخنان بزرگان · داروخانه معنوی · احکام دینی · علائم ظهور ... جواهرات بازیگران زن ایرانی - سری اول,جواهرات بازیگران زن ایرانی,انگشتر بازیگران زن ... تصورات اشتباه خیلی زیادی در مورد تمدن مایا وجود دارد و این فهرست مطمئنا خط ... این سخن به معنی رسیدن به پایان جهان نیست بلکه منظور از این جمله شروع یک ...
  • ‫نقش مسلمانان و ایرانیان در پیشرفت علمی دنیا - انجمن‬ ...

    www.tim.ir/teaching/.../نقش-مسلمانان-و-ایرانیان-در-پیشرفت-علمی-دنی...
    ۲۵ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - این سخنان مورخ معروف ویل دورانت است که درباره اهمیت تمدن اسلامی نوشته است. ... *رسومی در مورد نقش ایرانیان در پیشرفت علمی می نویسد: دانشمندان و بزرگان ایران نشان دادند هنگامی که اروپا در خواب نادانی و توحش مانده بود، ایران به آن ...
  • خطر نابودی فرهنگ و تمدن ایرانی! - صفحه نخست

    www.asredena.com/fa/news/5060/خطر-نابودی-فرهنگ-و-تمدن-ایرانی
    ۱ دی ۱۳۹۲ ه‍.ش. - یکی دیگر از حوزه‌های مورد تهدید ایران را باید فرهنگ ایران و به خصوص زبان و خط فارسی دانست. ... در حالی که در مورد بزرگان ایرانی به سکوت و خود سانسوری دست زده است. .... واینکه من با این بخش سخنان شما بزرگوار همداستانم (موافقم)
  • جملات حکیمانه و زیبای بزرگان راجب زن - تــــــــوپ تـــــــــاپ

    www.toptoop.ir/.../1276988-جملات-حکیمانه-و-زیبای-بزرگان-راجب-زن.ht...
    ۵ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - برنارد شاو,سخنان بزرگان درباره زنان,نجابت زن. در دنیا تنها دو چیز زیباست ، زن و گل مالرب. برنارد شاو,سخنان بزرگان درباره زنان,نجابت زن. تمدن ...
  • سخنان دانشمندان مغرب زمین درباره حضرت محمد (ص) - Bitrin.com

    www.bitrin.com › شعرو ادبیات › سخن بزرگان
    قهرمانان ایران ... اینجا هستید : بخش مطالب » شعرو ادبیات » سخن بزرگان » سخنان دانشمندان مغرب زمین درباره حضرت محمد ... محمد(ص) قوانین مدنی و اخلاقی را عرضه کرد تا وحشیگری و ددمنشی را بر اندازد و بی قانونی و هرج و مرج را با نظم و تمدن جایگزین سازد.
  • سخنان بزرگان در مورد دوست - ايران كلوب

    www.irancloob.com/elders-remarks-about-friend.html
    سخنان بزرگان درباره دوست. سخنان بزرگان در مورد دوست. همه محبتت را به پای دوستت بریز ولی همه اسرارت را در اختیار او نگذار . حضرت علی (ع). من در جهان یک دوست ...

 





:: بازدید از این مطلب : 6135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








متن دلخواه شما